sâmbătă, 27 octombrie 2012

Sedentarism=boala?

Sursa: Scoala de Dans Groove Concept
Sedentarismul poate avea consecinte grave asupra organismului, atat din punct de vedere fizic, cat si din punct de vedere psihic. Tocmai de aceea este foarte indicat sa facem miscare.
Exercitiul fizic, in functie de intensitatea si periodicitatea la care este practicat poate sa aduca organismului o serie de beneficii: reduce depozitele de grasime, creste puterea si eficienta inimii, scade colesterolul, poate reduce tensiunea arteriala crescuta, formarea cheagurilor de sange este putin probabila, creste rezistenta la stres,
imbunatateste dispozitia, creste puterea de concentrare, memoria, creativitatea, incetineste procesul de imbatranire a organismului.
Cel mai indicat este sa facem zilnic 20 minute de exercitiu fizic pentru ca astfel imbunatatim conditia fizica si reducem riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.
Cele mai bune activitati pentru mentinerea conditiei fizice sunt exercitiile fizice dinamice, ritmice, neintrerupte, moderate in intensitate si prelungite. Putem incerca mersul vioi neintrerupt, cel putin 20 minute, zilnic; de asemenea, este benefic schiul fond, saritul corzii, alergarea si joggingul, ciclismul (cel putin 15 minute), dansul si nu in ultimul rand inotul.
Munca fizica (curatenia in casa, gradinaritul, tamplaria, etc) din pacate nu aduce mari beneficii, asadar nu vom conta pe ele.
Daca ne hotaram sa incepem sa facem sport, cel mai bine este sa crestem gradual in intensitate. Un efort prea mare din prima poate cauza febra musculara si deci ne poate determina sa renuntam chiar dupa numai o zi. Oboseala musculara poate fi totusi atenuata cu ajutorul unor unguente sau a unor lotiuni speciale pentru masajul de relaxare.

Niciun comentariu:

Este util acest blog ?

Sfatul Medicului

Inscrie-te acum la sfaturile medicului stomatolog.

Stomatologie Sector 3 Bucuresti

↑ Grab this Headline Animator