duminică, 28 martie 2021

Sfaturi despre schimbare curea accesorii, schimbare alternator, role fulii

Schimbare curea accesorii, schimbare alternator, role fulii

    După ce ridicați mașina în partea dreaptă din față și fixați-o cu suporturi pentru cric, îndepărtați capacul din plastic, oferind acces la centură și role.  Pentru a face acest lucru, scoateți un șurub torx T25 (în verde) și 2 șuruburi folosind o priză de 9 mm (în roșu)

    Tutorial realizat pe un Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 115

    În primul rând pentru acest tutorial, trebuie să știți că operațiunile nu sunt complicate, dar dimensiunea motorului si spatiul redus de acces îl face uneori mai complex. Cu toate acestea, trebuie să fiți bine echipat și, mai ales, să aveți o a treia mână pentru a vă ajuta (concret aveți nevoie de o a doua persoană). În cele din urmă, acordați timp (alocati cca 3 ore pentru demontare / reasamblare atunci când știți exact ce să faceți).

    Pasul 1 Scoaterea roții și a capacului, deschiderea capotei

      • După ce ridicați mașina în partea dreaptă din față și fixați-o cu suporturi pentru cric, îndepărtați capacul din plastic, oferind acces la curea și role. Pentru a face acest lucru, scoateți un șurub torx T25 sau chei de 8mm (în verde) și 2 șuruburi folosind o cheie de 9 mm (în roșu)
      • Deschideți capota mașinii 

    Pasul 2 Scoaterea curelei pentru accesoriiLuați cheia Ford T303676.  (de casă în cazul meu).  Este o cheie subțire și lungă, cu 2 capete la capăt, care permit trecerea în crestăturile dispozitivului de tensionare.  Acest instrument este necesar, deoarece nu există spațiu pentru a trece un clichet sau orice altceva. În fotografia 3, dispozitivul de tensionare pentru a vă relaxa.  Puneți cele două sfaturi ale sculei Ford în crestături.  Trageți spre dvs. pentru a comprima arcul (săgeata verde) și slăbiți cureaua.  În acest timp, a doua persoană care vă însoțește trebuie să deconectați centura trecând nu în partea de sus (partea capotei).

    • Luați cheia Ford T303676. (confectionata în cazul meu). Este o cheie subțire și lungă, cu 2 buloane la capăt, care permit fixare în crestăturile patrate ale  dispozitivului de tensionare. Acest instrument este necesar, deoarece nu există spațiu pentru a folosi un clichet sau orice altceva.

    • Pe a doua fotografie, cele 2 crestături patrate care vor trebui găsite cu instrumentul.

    • În fotografia 3, dispozitivul de tensionare pentru a slabi cureaua. Puneți cele două buloane ale sculei Ford în crestături. Trageți spre dvs. pentru a comprima arcul (săgeata verde) și slăbiți cureaua. În acest timp, a doua persoană care vă însoțește trebuie să desfaca cureaua fara a ridica spre partea de sus (partea capotei).

       

  1. Pasul 3 Pregătirea pentru demontarea rolelorScoateți capacul turbo pentru a avea un acces mai bun (și vizibilitate) la șuruburile piesei dintr-o singură piesă care ține dispozitivul de tensionare și două dintre role.  Pentru a face acest lucru, deșurubați 2 șuruburi cu o priză 10 (roșie) și 2 șuruburi cu o priză 8 (verde) (una este situată în spate). Odată demontate, avem o vizibilitate mai bună și mai mult spațiu. Scoateți masa suportului motorului potrivit, ceea ce ne va permite să avem un acces mai bun la unul dintre role


    • Scoateți capacul turbo pentru a avea un acces mai bun (și vizibilitate) la șuruburile piesei dintr-o singură piesă care ține dispozitivul de tensionare și două dintre role. Pentru a face acest lucru, deșurubați 2 șuruburi cu o priză 10 (roșie) și 2 șuruburi cu o priză 8 (verde) (una este situată în spate).

    • Odată demontate, avem o vizibilitate mai bună și mai mult spațiu.

    • Scoateți masa suportului motorului, ceea ce ne va permite să avem un acces mai bun la unul dintre role

  2. Pasul 4 Demontarea alternatorului

       
     
     
     
     
    • Deconectați bateria ca măsură de precauție înainte de a scoate alternatorul. Pentru a face acest lucru, scoateți terminalul negativ, apoi terminalul pozitiv, pentru a nu crea un scurtcircuit.

    • Demontarea alternatorului este necesară pentru demontarea blocului dintr-o singură piesă care ține dispozitivul de tensionare și cele 2 role. Nu este necesar să deconectați componentele electrice ale alternatorului. Pentru a scoate alternatorul, trebuie scoase 3 șuruburi. 2 folosind o cheie de 15 mm situată chiar sub alternator și accesibilă din partea roții mașinii.

    • Al treilea șurub este deasupra alternatorului, ascuns în spatele unui suport de cablu electric. Este accesibil din partea capotei și necesită utilizarea prizei 13.

    • Odată ce totul a fost îndepărtat, scoateți alternatorul care alunecă de-a lungul celor 2 șuruburi mari din partea de jos. Apoi puneți-l astfel încât să nu interfereze și fără să forțeze cablurile electrice.

  3. Pasul 5 Demontarea monoblocului intinzatorului

    Pentru a schimba dispozitivul de tensionare și rola de ralanti, este necesar să scoateți monoblocul care se conectează la dispozitivul de tensionare.  Pentru a face acest lucru, trebuie să scoateți 3 șuruburi cu ajutorul prizei 13. 2 sunt scoase din partea capotei, a treia este ușor vizibilă din partea roții mașinii. 
     
     Scoateți apoi șurubul fixat pe partea inferioară a dispozitivului de tensionare (foto 2) pentru a putea scoate ansamblul. 
     
     Odată ce întregul a fost eliminat (de sus sau de jos, personal a fost de sus), iată partea.

    • Pentru a schimba dispozitivul de tensionare și rola de ralanti, este necesar să scoateți monoblocul care se conectează la dispozitivul de tensionare. Pentru a face acest lucru, trebuie să scoateți 3 șuruburi cu ajutorul prizei 13. 2 sunt scoase din partea capotei, a treia este ușor vizibilă din partea roții mașinii.

    • Scoateți apoi șurubul fixat pe partea inferioară a dispozitivului de tensionare (foto 2) pentru a putea scoate ansamblul.

    • Odată ce întregul a fost eliminat (de sus sau de jos, personal a fost de sus), iată partea.

  4. Pasul 6 Schimbarea întinzătorului și a rolei de ghidare

    Pe partea eliminată anterior, trebuie să schimbați rola de înfășurare (în verde) cu cea nouă furnizată folosind o cheie Torx T40. 
     
     Apoi trebuie să schimbați dispozitivul de tensionare care conține o rolă deșurubând șurubul (săgeata roșie).  Puneți noul dispozitiv de tensionare, având grijă să puneți dispozitivul de tastare în locul potrivit (foto 2)


    • Pe partea eliminată anterior, trebuie să schimbați rola de ghidare (în verde) cu cea nouă folosind o cheie Torx T40.

    • Apoi trebuie să schimbați dispozitivul de tensionare care conține o rolă si un arc deșurubând șurubul (săgeata roșie). Puneți noul dispozitiv de tensionare, având grijă să puneți dispozitivul în locul potrivit (foto 2)

  5. Pasul 7 Schimbarea rolei ghidare, de pe bloc motor

       
    • Am eliminat masa de la suportul de susținere a motorului pentru a schimba rola atașată la motor.

    • După ce a deșurubat piulița care ține rola, rola nu iese din cauza lipsei de spațiu. De fapt, trebuie să înțelegeți cum se face pentru a-l elimina. este necesar cu o șurubelniță plană să scoateți șaiba de pe lagăr. Atunci totul vine singur.

    • Apoi puneți noua rolă în același mod. Partea rotundă, rola (dacă se blochează puțin, îndepărtați motorul cu o rangă de câțiva mm). Puneți în cele din urmă șaiba (reghidati-o) și înșurubați piulița.

  6. Pasul 8 Schimbarea fuliei vibrochen

    Pentru a schimba fulia amortizorului, utilizați cheia de impact și o priză de 15 pentru a scoate cele 3 șuruburi care țin scripetele.  Este necesar să aveți o cheie de impact bună și o priză de impact, deoarece totul este înșurubat în siguranță! 
     
     Montați fulia nouă și înșurubați-o.  Înșurubarea trebuie să fie la cuplu, apoi la unghi.  Strângeți cu dinamometrul la 45 Nm apoi la 90 °.  Pentru a reuși să înșurubați, este necesar să reușiți să blocați scripetele amortizor, altfel ansamblul se rotește.  Personal, ne-am întors la cheia de impact la senzație (nu înșurubați ca brute).


    • Pentru a schimba fulia motorului, utilizați cheia de impact și o priză de 15 pentru a scoate cele 3 șuruburi care țin fulia. Este necesar să aveți o cheie de impact bună și o priză de impact, deoarece totul este înșurubat în siguranță!

    • Montați fulia nouă și înșurubați-o. Înșurubarea trebuie să fie la cuplu, apoi la unghi. Strângeți cu dinamometrul la 45 Nm apoi la 90 °. Pentru a reuși să înșurubați, este necesar să reușiți să blocați scripetele amortizor, altfel ansamblul se rotește. Personal, ne-am întors la cheia de impact si am strans la simtul propriu (nu înșurubați ca brutele).

  7. Pasul 9 Înlocuirea dispozitivului de tensionare cu monobloc

      Apoi fixați cele 3 șuruburi monobloc (foto 2).  Apoi fixați partea inferioară a dispozitivului de tensionare (foto 3) Apoi fixați cele 3 șuruburi monobloc (foto 2).  Apoi fixați partea inferioară a dispozitivului de tensionare (foto 3)


    • Pentru a reasambla, reasejati ansamblul de sus sau de jos și începeți să poziționați ansamblul în motor. Înainte de a începe fixarea ansamblului, nu uitați să poziționați cureaua în direcția corectă (nu o puneți peste toate rolele, ci puneți-o în așa fel încât să faciliteze sarcina de înlocuire a curelei)

    • Apoi fixați cele 3 șuruburi monobloc (foto 2). Apoi fixați partea inferioară a dispozitivului de tensionare (foto 3)

  8. Pasul 10 Remontati alternatorul și cureaua

    Înlocuiți alternatorul punându-l la loc pe șine și strângeți cele 2 șuruburi de jos.  Apoi strângeți al treilea șurub superior. Puneți noua curea în poziție prin comprimarea dispozitivului de tensionare cu ajutorul instrumentului Ford T303676.  Îngrijitorul trebuie să pună centura în timp ce vă întindeți.  Verificați dacă cureaua este direcționată corect și dacă este așezată corect pe diferitele scripeți.
    • Înlocuiți alternatorul punându-l la loc pe șine și strângeți cele 2 șuruburi de jos. Apoi strângeți al treilea șurub superior.

    • Puneți noua curea în poziție prin comprimarea dispozitivului de tensionare cu ajutorul instrumentului Ford T303676. Ajutorul trebuie să pună cureaua în timp ce dvs întindeți. Verificați dacă cureaua este direcționată corect și dacă este așezată corect pe diferitele role sau fulii.

  9. Pasul 11 Remontarea bateriei, a suportului motor și a capacului turbo

    Reconectați bateria conectând borna pozitivă, apoi borna negativă. Înlocuiți pământul suportului motorului. 
    • Reconectați bateria conectând borna pozitivă, apoi borna negativă.

    • Remontati suportul motorului.

    • Puneți la loc capacul turbo

    • Puneți capacul din plastic la roată, puneți roata înapoi și coborâți vehiculul astfel încât să se sprijine pe roți.

  10. Pasul 12 Pornirea vehiculului

    • Porniți vehiculul și verificați dacă cureaua se rotește corect.

    • Resetați geamurile electrice astfel încât ascensiunea automată să funcționeze. Pentru a face acest lucru, coborâți fereastra, apoi ridicați fereastra până la oprire. Apăsați din nou pentru a ridica fereastra ca și când ați forța. Ridicarea automată a ferestrelor ar trebui să funcționeze.

Niciun comentariu: