sâmbătă, 13 noiembrie 2021

Cum se schimba termostatul racire ulei la ford mondeo mk3 tdci



Termostatul racitorului de ulei a fost conceput pentru a lasa uleiul sa se incalzeasca pana la 75 grade, asta ajutand la micsorarea uzurii motorului. Cand uleiul este rece el urca cu greu pana in capul pistonului astfel uzura este mai pronuntata. Daca uleiul se incalzeste el circula mai usor si unge protejand motorul de uzura.

Termostatul este normal inchis nepermitand lichidului de racire sa circule prin racitorul de ulei decat daca temperatura ajunge la 75 grade. Atunci termostatul racitorului de ulei permite trecerea lichidului de racire si astfel se raceste uleiul.

Foarte multi se plang ca motorul, mai ales pe vreme rece, nu mai ajunge nici macar la 60 de grade decat in sarcina, atunci cand tragi efectiv de masina. Daca se trece la turatii joase, spre relanti, motorul se raceste brusc. Aceste simptome se datoreaza acestui termostat de racire ulei.


Cum să schimbați termostatul răcitorului de ulei la Ford Modeo mk3 TDCi fără a îndepărta galeria de admisie sau conducta EGR. Acest lucru a fost făcut pe 115 TDCi al meu din 2002, dar ar trebui să fie foarte asemănător la alte modele.

În primul rând, scoateți joja și trageți capacul motorului dacă este montat.





Acum veți putea vedea galeria de admisie cu un suport înșurubat pe el care susține conducta de cauciuc la EGR și cablajul pentru senzorul arborelui cu came.


Urmați furtunul de vid de cauciuc din stânga până la EGR (doar din imagine în stânga) și trageți furtunul de la EGR. Apoi desfaceți și scoateți cele două șuruburi de 10 mm, sus dreapta și jos stânga, pentru a elibera suportul din galeria de admisie.

Acum, întregul suport poate fi mutat si sprijinit pe partea superioară a motorului. Aveți grijă să nu solicitați cablajul senzorului arborelui cu came. Acum veți putea vedea starea răcitorului de ulei prin spațiul dintre conducta metalică EGR și galeria de admisie. Aceasta este partea cu furtunul și clema colier vizibile în centrul imaginii.





Acum, folosind clește lung, strângeți și eliberați clema colier, apoi trageți furtunul. Veți pierde puțin lichid de răcire în acest moment. Acum puteți vedea șurubul care ține termostatul.





Veți avea nevoie de un clichet flexibil de ¼ pentru a desface șurubul, deoarece nu există mult spațiu pentru a întoarce o unealtă în acel spațiu. Dar este posibil. L-am folosit pe cel din poza de mai jos (langa cheia masinii pentru a face o idee despre dimensiunea mânerului cu clichet necesar)




Odată ce ați scos șurubul, trageți cu atenție termostatul din carcasă, ca în imaginea următoare.









Punerea la loc este pur și simplu o inversare a celor de mai sus, dar ungeți garnitura de cauciuc de pe noul termostat cu vaselină pentru a-l împinge ușor în poziție. Odată ce totul este din nou împreună, va trebui să completați sistemul de răcire cu un amestec 50/50 de lichid de răcire corect de la Ford. Va necesita aprox. trei și jumătate până la patru litri de lichid de răcire pentru a-l completa, așa că cumpărați doi litri de antigel pentru a amesteca 50/50.

Odată ce ați completat, alergați mașina și verificați din nou nivelul. Nu scoateți capacul când motorul este fierbinte.

Cam atat... Ar trebui să va ia aproximativ 30-40 de minute. Numărul piesei pe original este 1128018 Termostatul va veni cu un oring montat.

Această lucrare poate fi realizată prin îndepărtarea galeriei de admisie și a EGR, dacă doriți să profitați de ocazie pentru a le curăța și oferă acces mai ușor. Cu toate acestea, acesta este modul de a face acest lucru fără a scoate colectorul.

Niciun comentariu: