miercuri, 15 august 2018

Ce se vinde cel mai bine online in 2018 ?

Conform unui studiu realizat de către GPeC și iSense Solutions, 53% dintre românii cu access la internet, adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an cumpărături online cel puțin o dată pe lună, cu o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2016-2017.



De asemenea, în ultimele 12 luni cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienţi, cea  mai mare creştere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani. O creştere importantă se vede şi în categoria de vârstă între 35-44 ani, de la 51 la 58%, în timp ce pentru utilizatorii cu vârsta între 18-34 ani datele s-au păstrat la acelaşi nivel ca în perioada 2016-2017. 

Cu toate acestea, deşi apetitul românilor ce optează pentru a face cumpărături online a crescut, în medie aceştia apelează tot la un magazin online cu care sunt obişnuiţi. Astfel, ca şi în perioada 2016-2017 românii au vizitat în medie câte 9 magazine, cu o frecvenţă de 3-4 ori pe săptămână. 
Principalele motive ale achiziţiilior online rămân aceleaşi, printre ele numărându-se timpul redus, posibilitatea de a compara preţurile de la diferite magazine şi o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online. 

Pentru cei ce nu sunt încă adepţii cumpărăturilor online, conform cercetării realizate de GPeC şi iSense Solutions, 65% dintre respondenţii studiului au menţionat că nu au încredere în faptul că produsele prezentate pe site-uri corespund, de fapt, realităţii. 58% dintre români aleg să facă cumpărături din magazinele fizice pentru a putea alege şi testa pe loc produsele pe care şi le doresc, iar 46% dintre respondenţi se tem de o eventuală fraudă atunci când fac cumpărături online. 
”Piaţa de eCommerce din România creşte semnificativ în fiecare an, chiar dacă nu vorbim încă o piaţă matură în comparaţie cu alte ţări, dar care are un potenţial uriaş. Magazinele online româneşti trebuie să ţină pasul cu doleanţele clienţilor tot mai selectivi: aceştia îşi doresc procese de livrare cât mai rapide, încredere reală arătată de alţi cumpărători şi, bineînţeles preţuri competitive - potrivit studiului realizat de GPeC şi iSense Solutions”, menţionează Andrei Radu, Fondator şi CEO GPeC.

Ce s-a vândut cel mai bine în ultimele 12 luni 
În continuare, produsele electronicele şi electrocasnicele, articolele vesimentare şi accesoriile fashion, calculatoarele şi laptopurile, cât şi produsele cosmetice şi farmaceutice ocupă primele locuri în preferinţele cumpărătorilor online. Categorii ce au atras cel mai mare număr de clienţi noi sunt fashion, cu o creştere de la 80% în 2017 la 86% în 2018, urmată de serviciile de turism şi hoteliere, cu o medie de la 70% la 77%, şi cărţi, de la 67% la 72%. 

92% dintre cumpărătorii online au achiziţionat în ultimele 12 luni articole electrocasnice şi electronice, cheltuind aproximativ 1.098  lei. 86% dintre români au cheltuit 833 lei pentru achiziţia de articole vestimentare şi accesorii tip fashion, în timp ce 83% dintre aceştia au alocat puţin peste 1.000 lei pe an pentru laptopuri şi calculatoare. 81% dintre români au alocat în medie 807 lei pentru achiziţia de produse cosmetice şi farmaceutice, iar 77% dintre aceştia au optat pentru sejuri şi călătorii, cu o medie de 787 lei pe an.

Niciun comentariu: