Conform unui studiu realizat de către GPeC și iSense Solutions, 53% dintre românii cu access la internet, adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an cumpărături online cel puțin o dată pe lună, cu o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2016-2017.
De asemenea, în ultimele 12 luni cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienţi, cea mai mare creştere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani. O creştere importantă se vede şi în categoria de vârstă între 35-44 ani, de la 51 la 58%, în timp ce pentru utilizatorii cu vârsta între 18-34 ani datele s-au păstrat la acelaşi nivel ca în perioada 2016-2017.
Cu toate acestea, deşi apetitul românilor ce optează pentru a face cumpărături online a crescut, în medie aceştia apelează tot la un magazin online cu care sunt obişnuiţi. Astfel, ca şi în perioada 2016-2017 românii au vizitat în medie câte 9 magazine, cu o frecvenţă de 3-4 ori pe săptămână.
Principalele motive ale achiziţiilior online rămân aceleaşi, printre ele numărându-se timpul redus, posibilitatea de a compara preţurile de la diferite magazine şi o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.
Pentru cei ce nu sunt încă adepţii cumpărăturilor online, conform cercetării realizate de GPeC şi iSense Solutions, 65% dintre respondenţii studiului au menţionat că nu au încredere în faptul că produsele prezentate pe site-uri corespund, de fapt, realităţii. 58% dintre români aleg să facă cumpărături din magazinele fizice pentru a putea alege şi testa pe loc produsele pe care şi le doresc, iar 46% dintre respondenţi se tem de o eventuală fraudă atunci când fac cumpărături online.