marți, 31 august 2010

Sfaturi pentru Copii


Sunt in siguranta pentru ca:

  • imi stiu adresa, numarul de telefon si numele parintilor, dar nu le spun oricui
  • intotdeauna spun parintilor unde si cu cine plec;
  • cer voie parintilor, daca vreau sa plec undeva dupa ore;
  • nu deschid usa, daca sunt singur acasa si nu astept pe nimeni;
  • accept un cadou sau dulciuri doar cu voia parintilor

Pentru a naviga in siguranta pe internet, trebuie sa:

  • Ii anunt pe parinti cand vreau sa intru pe internet
  • Respect regulile stabilite impreuna cu ei legate de navigarea pe internet si corespondenta;
  • Spun imediat parintilor daca cineva imi pune intrebari personale sau intime;
  • Nu dau niciodata adresa, numarul de telefon, varsta, scoala sau alte informatii celor cu care corespondez pe internet;
  • Ii anunt pe parinti daca cineva de pe internet imi cere sa ma intalnesc cu el, chiar daca este o persoana cunoscuta;
  • Nu-mi dau parola de accesare decat parintilor mei. Parola este ca o cheie de la usa casei, nimeni nu trebuie sa mi-o ceara;
  • Nu telefonez niciodata unui necunoscut pe care l-am intalnit pe internet. Vorbesc mai intai cu parintii despre acest lucru;
  • Sunt politicos cu cei cu care intru in contact pe internet, la fel ca si in viata de zi cu zi;
  • Verific informatille de pe internet, intrebandu-mi parintii, invatatoarea, profesorii sau cautand in dictionar;
  • Imi intreb Intotdeauna parintii inainte sa descarc pe calculatorul meu fisiere de pe internet, sa fac cumparaturi online sau sa ma inscriu la concursuri;
  • Folosesc aceleasi reguli cand utilizez internetul, oriunde m-as afla: acasa, la scoala, la prieteni;
  • Discut cu parintii despre continuturile rautacioase ale unor texte sau mesaje gasite pe internet care ma fac sa ma simt inconfortabil;
  • Nu raspund mesajelor rautacioase sau care ma fac sa ma simt jenat;
  • Folosesc ocazional internetul, deoarece costa bani. Am si alte distractii: ma joc cu prietenii, merg cu parintii in parc si la film;
  • Nu recomand si nu arat site-uri cu violenta sau sex prietenilor mei
sursa:www.copiidisparuti.ro

Un comentariu:

elena spunea...

Foarte utile aceste sfaturi pentru copii